söndag, juli 5

Tar det Pjanoo

Sitter med en idiot i min hand. Dostojevskijs idiot. Förbannat var den är seg ibland, och värre blir det när det inte ens finns några bilder. Vart tog kreativiteten vägen kan man tycka. Men den ska läsas ut.

Igår insåg jag mina begränsnigar inom ämnet underhållningsskills när det kommer till att vara nykter på en fest. Sitter du där med ett glas vatten i handen är du dömd. Totalt utdömd. Det spelar ingen roll hur du så gärna vill. Är alla fulla så är alla fulla. Så är det bara. Och du är nykter.
Får väl ta mig i kragen och börja dricka igen.


Om ungefär cirka exakt några timmar kommer lilla vickevire och hämtar upp mig på vår färd mot fjärran byhålor. Båstad. Detta med att packa är jag fruktansvärt obra på kan jag konstatera. Det finns nog en hel del där ute som håller med mig om detta- inte att jag är dålig (vilket i och för sig är allmänt kännt). Nej, utan att det ofta kommer som ett problem och en börda sådär när weekenden närmar sig. För min del har jag ingen aning om hur länge jag stannar vilket bidrar till att det obraiga blir desto obraigare. Svårigheter. Men jag tar det lugnt, försöker glo ner mina kläder, högklackade (ja, jag har börjar våga mig på dem igen efter alla ryggskador nere i Italienland), neccesärer och krimskrams. Men vad fan hjälper det när jag inte sitter på en enda häxkraft. Roligare vore kanske att läsa lite Idioti. Istället för att fortsätta glo på kläderna och hoppas de ramlar ner i alla mina väskor som bara står här och väntar på att bli packade.

a dopo mina följeslagare!


Inga kommentarer: