tisdag, juni 29

Strax Juli.

Hej hopp! Inne på min fjärde uekke på IKEA Food. Jag har liksom fastnat lite i grillen kan man säga. Eller som en annan sa, 'inte i, bredvid.' Igår var det personalfest och som vanligt när det är något som slutar på ändelsen -fest var jag där. IKEAbussen körde som brukligt från Oslo Sentrum och sedan vidare ut mot Furhuset och sedan ut i ingenstans, vid en sjö, i en skog.. Ja, ni fattar. Och vipps var vi framme vid en grill, massa vin, en mängd öl och pool. Morsomt var det, och bettre blev det när vi efteråt tog vår kära buss tillbaka mot stan, med vinet i högsta hugg drickandes ur IKEA Restaurangmuggar och med stämning på topp. Om jag bara kunde minnas vad stället vi gick till hette. Och vart det låg. Eller när jag gick hem.

En välförtjänt utgång blev det i alla fall, efter fem-sex dagars arbetsveckor bakom sig. Lite beröm har jag också fått så nu känns det bra igen. Som sagt, jag och Oslo börjar bli vänner nu. Såå tajta (visar med fingrarna). Ville bara säga det. Nu ska jag sova, imorgon väntar grillen.

Inga kommentarer: