onsdag, april 4

En återställare

Min återvändo kanske överraskar känningar runt om i landet ungefär lika mycket som om jag skulle berätta för er att tomten inte finns (barn under 10; glöm att jag sa något, tomten finns visst). Men här är jag och nu väntar en hel påskhelg fylld av oplanerade planer och tomma timmar som behövs fyllas upp. Med andra ord, jag har tråkigt.


Jenny-Snömonstret-Andreasson och Emmypem-3minutegirl lämnade mig tidigare idag för att bege sig tillbaka upp och arbeta i Stöten samt åka hem för att packa inför en Berlinresa. Inga av ovanstående aktiviteter är jag tillåten att beblanda mig i och det är därför som jag måste ordbajsa lite här istället. Denna förlängning av helgen har resulterat i ett växande hål i plånboken och ett tomt kylskåp. Som tur är har jag fyra paket popcorn ifall det skulle knipa.
Även idag bevisade jag mina totalt bortblåsta skills i datoranvändande. Några sladdryck var allt som behövdes men för att inse detta krävdes ett långväga samtal för att få bukt på saken. Ibland ber jag till någon gud för att jag ska träffa en intelligent individ som kan föra över sina smarta gener till våra framtida barn. Annars kan jag inte annat än att be för mina barn..

Kort och gott, långhelgen var intensiv, lång, helgig, alkoliserad, givande, glassig (i dubbel bemärkelse) och helt trevligt trevlig.

tack

Inga kommentarer: