söndag, april 8

I brist på annat

Somliga går med trasiga skor - jag går med trasiga innertofflor. Köksgolvet har så härligt filat upp undersulan på mina fina gråa mysiga varma mjuka tofflor och de är snart ett fall för stadens återvinningscentral.
Bästa och ända påskägget detta år blev ett kuvert med innehållande pappersliknande form. Kommer komma väl till hands nu när maten i kylskåpet ska betalas.

Gårdagens utekväll fick mig att inse många saker, exempelvis hur bra det är att vara vän med busschauffören då man faktiskt kan fjeska till sig ett radiokanalsbyte och en liten volymhöjning. Dessutom gick det upp för mig att man egentligen borde gå på krogen ensam då det har en tendens att bli diskutioner kring vart kvällen ska bära av. Ensam kan man istället gå vart man vill, när man vill. Det här med mobiltelefoni är heller inget jag uppskattar på fyllan, man får bara en massa konstiga samtal, mottager och sänder lite sms. Härligt det här med it-åldern, numera kan andra människor veta vad du tänker innan du hunnit träffa dem face to face och haft möjlighet att berätta det för dem.


Innan Jesus korsfästes och innan han återuppstod, vad andlade påsken om då? Den frågan har Emmy och jag ställt oss själva i helgen och jag tror jag har kommit på svaret. Men det är top secret och jag väljer att berätta när jag får en hög summa som betalning. Allt har ett pris som man säger.


tack för ett kort påsklov

Inga kommentarer: