tisdag, juni 5

Gnäll

Nu är det officiellt! Sommaren är kommen och årets myrinvation har infunnit sig! För den som inte har en jävla aning om vad jag tycker om och inte tycker om kan jag hjälpa er en liten liten liten bit på traven- myror är inte min grej (ungefär lika mycket som nyponsoppa)! Det får hellre slingra upp en orm ur toaletten, som det gör hos folk i Australien, än att myrjävlarna intar balkongen. Det slutar alltid med att man får stå och damsuga upp äckligheterna i köket en bit in på sommaren.

Är därmed oerhört glad över att min Göteborgsvistelse inte varar längre än till torsdag, efter det blir det Båstad. Jag längtar. Victoria, Jag & en tom lägenhet. Kan inte bli bättre!..eller sämre om man väljer att se problemet om hur vi ska få upp en hel jäkla bäddsoffa en lång och smal trappa upp..


Var hos tandläkaren idag, tydligen ska jag behöva betala för mig nu när jag snaaaart fyller 20. Helt otroligt. Idioterna som bestämde den roliga regeln ville inte se någon orättvisa bland 19-20åringarna i landet så de bestämde att alla skulle behöva betala. Tittar man närmare på deras briljanta uträkning frågar kanske många sig, framför allt jag, hur i helvete gubbarna på kontoret kan veta att alla går till tandläkaren första januari året de fyller 20. Många passar nog på innan nyår. Med det innebär det att orättvisan ej bör uppstå. Men vad fan bryr dom sig, pengar är pengar. De som fyller i februari fick ju ett helt år extra gratis tandvård då de som föddes i augusti inte ens var födda än. Så va fan gnäller man för. Eftersom jag inte har något jobb får mamma betala. Så vem bryr sig egentligen.


Ursäkta svordomar och andra spydigheter, det måste vara myrorna som gör mig irriterad. Och värmen.

Tack för mig.

Inga kommentarer: