måndag, juni 18

Snabb uppdatering

Ifall någon skulle få för sig att jag är i Båstad har du väldigt fel. Tristessen höll på att ta kål på mig och jag hänkade snabbt och spontant på Emmypem när hon körde lilla Minin upp till Göteborg. Det gjorde susen mot depressionen och jag känner mig inte ens i behov av en endaste huvudvärkstablett längre.


Anledningen till att Båstaden blev tråkig är helt och mycket hållet beroende på SMHI. När de sa att det skulle bli regn och blåsigt väder fick vi regn och blåsigt väder. Fan för dom! Jobbpassen blev allt färre och färre och jag har under denna vecka hunnit komma in på min fjärde bok. Okej jag läser hyfsat snabbisch, men i ärlighetens namn har jag inte gjort mkt annat än läst och läst..och läst. Och Läst.


Glöm att jag sa något, vill ju inte bli stämplad som varken läslus eller tråkmåns tack vare mitt högst osociala liv senaste veckan. Det är nu glömt.


Victorias och min sköna lägenhet är skittuff. Helt klart vår stil på inredning och planlösningen är fantastisk. Om det nu inte vart så att inredningen var obefintlig och planeringen var lika med noll. Zero. Vi har gjort så gott vi kunnat i vår lilla enrummare (där toaletten ligger i hallen utanför). Några riktigt fina bjudningar får vi nog aldrig stånd till men balkongen har fyllt sin funktion hela veckan och våra s.k utemöbler (hyresvärdens gardiner som vi valde att slänga ut) har verkligen kommit till användning.

Tillbakafärd till svenska rivieran blir det på onsdagmorgon. Sveas Skafferi kallar och jag är som en scout- alltid redo.


/Cisspiss

Inga kommentarer: