tisdag, juli 17

I sus och grus

Dagarna går snabbt när man har roligt. Det är därför som sommaren segar sig fram likt snigeln Victoria tryckte upp mellan tårna igår när hon gick barfota i gräset. Långsamt alltså. Halva sommaren är kvar men trots det är den nästan slut, en efterlysning på solsken bör göras. Kanske ska sätta upp en såndär härlig lapp vid ingången till ICA och göra lappar längst ner med telefonnummer på. Helt klart bud på.

Gårdagens bravad övergick långsamt i en mycket mycket lång och utdragen morgon, till sisådär klockan tre på eftermiddagen. Efter det blev det frukost och tack vare mina händelserika senaste 15 timmar kände ja hur bakfyllheten smög över mig. Härlig känsla det där. Då vet man att man gjorde ett bra jobb kvällen innan.Och som vi jobbade bra kvällen innan! Victoria, Jessika, Emmeli, Emmy och jag. Förmodligen är det så våra hamnmöten skulle sett ut om de slutade envisas med att servera kaffe och fralla varje gång istället för alkohol. Så dumt.



Nu får det vara nogför ett tag framöver, dags att städa undan efter gårdagens förfest som jag knappt han närvara på. Trots det ordnade jag fyllan skitbra på ett mästerlikt vis. Men städa ska jag och städa gör jag.

Hej sålänge/

Inga kommentarer: