onsdag, april 23

Vuxenpoäng.com

För ungefär fyra minuter sedan gjorde jag min livs första deklaration. Öh. Jo, men visst så är det serru. Aldrig tidigare har landet Sverige krävt mig på detta onödiga ont, så nu var tiden inne. Via SMS dessutom. Om det inte var så att detta var gången skatteverket tog min oskuld skulle jag vilja uttrycka mig "Annat var det förr". Alla dessa alternativ så som e-deklaration, telefon och via sms låter för bra för att vara sant. Papper och penna kan man lita på.

Men som sagt, detta var första gången för mig. Så här i efterhand känns det jätteskönt med tanke på att återbäringen finansierar en och annan spanienresa och lite till. Alicante here we come (!?).


Varför i alla hjärtans namn tänker du nu. Som jag själv. Här låter jag bli att skriva på flera jordsnurr och när jag väl gör det dedikerar jag hela texten till skatteverket. Ber om ursäkt. Du skulle aldrig bemödat dig med att läsa helt enkelt!

tjao

Inga kommentarer: