söndag, april 6

Orkidéer och annat vuxet

På skrivbordet behöver man en livboj för att överleva eftersom skräpkvitton och annat svämmar över kanterna. Min inte längre så vackra orkidé står i ena hörnet och påminner mig dagligen om hur dålig jag är. Det är väl en jädra tur att det inte är ett barn jag har i där i blomkrukan. Då hade jag varit en förbannat dålig mor.

Förutom att jag är mindre bra på att vattna mina få blommor har jag ändå denna helg lyckats samla på mig lite vuxenpoäng. Igår åts det ost och kex med tillhörande vin hos Claes och idag var det restaurangbesök på SoHo som gällde. Fint. Synd bara att skuggan av oseriösheten ligger kvar i mina hasor vart jag går. Trots dessa mogna påhitt med ost och restaurangbesök. Antar att det är mängden vin och samtalsämnena som gör biffen, det är väl lite där man lägger tyngdpunkten när man bedömer. Skulle vara skönt om någon bara insåg mitt allvar ibland. I så många sammanhang.

Sen skulle jag allt bra vilja veta varför det heter ostbågar och baconchips. Har svårt att tro att något av de två nämnda innehåller någon större mängd av någon som helst mejeri eller kött-produkt. Så oerhört dumt.

God kväll kära vänner

Inga kommentarer: