onsdag, december 24

Sov genom hela Kalle och det kändes skitskönt ska ni veta

Här sitter jag med en nyinfådd resväska stor nog att rymma säkert flera japaner. Här sitter jag med nyuppackade presentkort på Kicks, Chocolate Scrub, hjärtliga örhängen, hundralappar så att jag bokstavligt talat kan ta ett fotbad i dom och dessutom massa marsipan. Det ni.
...Men tiden bredvid julbordet får mig onekligen att tänka på fjärran land. I det fjärran land där fatet med julskinka skulle kunna ge mat åt en hel by. Då pratar jag bara om det mamma redan skurit upp. Den andra biten skulle de kunna spara i ett kylrum och leva på i flera månader framöver.

När högen med juklappar bredvid granen är högre än granen är det dags att tänka om. Säg inte bara till dina barn att "du får minsann inga juklappar av tomten om du gör si", håll det också! Då vet jag tre systrar Johansson som inte skulle få en enda klapp. Då skulle högen ganska enkelt reduceras. Men vad gör man inte för Sveriges ekonomi. Min mamma ställer upp, klart. Sen vill jag bara säga att Björn Gustafssons dvd är skit, han är ful och tråkig, töntig dialekt har han och man kan undra om det är hans mamma som kammar honom på morgonen. Herregud jag är lika svag som du, ord som Soda Streamad Oboy och annat bubbligt får vem som helst att skumma över. Kärlek. Största nöjet idag- efter att ha fått kasta ut kunderna från jobbet efter stägning tidigare idag. Såklart.

Då var det väl snart dags att släppa ut mina små japaner och skicka iväg det största kuvert jag kan hitta ner till Afrika. Frågan är hur länge julskinka håller sig.

God Jul Sverige

Inga kommentarer: