lördag, november 24

Polarbröd och vasastäder

Brödbiten jag ligger och försöker pilla i mig här och nu i min misär är det godaste jag ätit på hela veckan. Samtidigt har jag aldrig förr hatat en brödbit lika mycket som jag hatar denna. Märkligt.

Igår runt halv sex vid skymning började kvällen på vasastan, där den senare även kom att sluta- sju timmar senare. Jag och vårt stora födelsedagspaket tryckte oss innanför dörrarna. Väl inne väntades buffé i form av en jävla massa majs och kycklingklubbor som såg ut som om de skulle flyga iväg vilken minut som helst. Men majsen var god. Lite dansande på sofforna och en hel del spring på toaletten, damernas likväl herrarnas. Att ingen inser hur mycket kortare kö det är borta hos killarna!? Det är bara jag som är så smart. Allt detta roliga straffar sig däremot idag. Just denna sekund. Delvis en jätteförkylning delvis en jättebaksmälla som breder ut sig i någon kronisk form för att snart ta över mitt liv helt.

Jag hade jättekul igår. Tack Emmypem, tack alla och tack ni andra. Nu ska jag försöka hålla nere den lilla brödbiten. Om man kanske ska ta och gå ut ikväll också?!

Oh Timbaland

Inga kommentarer: