söndag, februari 24

Söndagsbestyr

Här sitter jag, miss Noll Disciplin Planen om en stillsam förfest och sedan hemgång resulterade efter många glas alkohol i att jag just nu befinner mig i ett tillstånd som liknas med migrän. Fullast på stället, det var jag det. Tror de hänvisar till det som "tjugoårsåldern". Härliga tider detta. Man får se det positivt, det går över förr eller senare, både tjugoårsåldern samt bakfyllan.



Mormor tyckte söndagsmiddagen skulle bli enklast överstökad om hon tog med matsäck till familjen Johansson/Hulténs residens idag. Sagt och gjort. Väl färdiglagad, smakad och tackad kilade hon snabbt hem igen för att få lite lugnt och ro. Så fungerar hon. Har inte riktigt hunnit bli immun mot fröken Smillas tourettesliknande tvångsneurotiska skrik vid middagsbordet titt som oftast. Förståeligt. Mycket förståeligt.

Kommande två veckor blir pluggveckor för min del. Intensivkursen hägrar med start imorgon. 80 minuter om dagen. 5 gånger i veckan. Shit vad jag kommer köra på saker. De gör nog bäst i att gå ut med någon form av lokal varning så människorna i staden håller sig på trottoarkanten.


Se upp i backen.

Inga kommentarer: