tisdag, februari 26

little miss sunshine

Jag kör på lite ynkligt och jag bromsar lite för lite. Ser mig inte om och tänker så mycket att jag får stopp på självaste tanken. Nej, det är inte mitt liv jag beskriver för er i någolunda ordnad form. O nej. Det här är hur jag beter mig i körskolans svarta (jätteförstora) SAAB. Dieselmotor, ECODriving, tänk först-handla sen, var med, häng på, dragläget Cecilia! Dragläget! titta, blinka, kör!
...Ja, som sagt, det går åt helvete. Körningen får mig att känna mig som en av de stekta potatisarna jag åt idag. Efter åttio minuter med Eva är man genomstekt Med extra krydda.

Det jag skulle vilja veta är hur blåsigt det kommer bli i morgon. Förjäkla blåsigt antagligen och det har jag ingen lust med alls. Såhär utanför förskolans väggar känner jag för att klä på mig vad fan jag vill utan att vädret ska få sista ordet. Å andra sidan slutar det alltid med att det börjar regna och jag står där i en för tunn jacka eller ett par solglasögon lite snopet i handen. Så sista ordet får jag förmodligen aldrig i det här ganska långa landet Ösregn.

tjofaderullanlej

Inga kommentarer: