måndag, februari 11

Push up on me

Söndag. Hela veckan. Eller ja, vi kan alltid hoppas. Nej i verkligheten är det bara söndag en gång i veckan. Vanligtvis efter lördag. Så även denna gång, så nu sitter jag här igen, har lite problem med att placera benen bekvämt nog i sängen för att slippa att de börjar sticka i dem efter några långa minuter. Det är däremot ingenting emot vilken smärta jag kännde igår med mina högklackade. Robin vet nog.

I fredags besökte jag ingemansland, Hisingen, i hopp om lite god middag och lite vin. Maten blev skitgod och vinet blev lite för mycket. Tack Vicpic. Du kan då planera maträtter och nog kan du låta gäster förbli just gäster. Det blev en spännande utflykt det där med allt bussåkande fram och tillbaka också. Stadsbo som man är.

På förfest no. 2 igår däremot, då jäklar fick vi improvisera. Tequila dricks numera rent standartmässigt ur deciliter- och matskedsmått. I alla fall om jag får bestämma. Då kan man liksom aldrig veta riktigt hur mycket man får i sig, notera att det alltid blir för mycket.
...Kvällen avslutades på Push, en hejdundrandes avslutning dessutom. Golvet sviktade, musiken höll på att ge Em tinnitus och jag söp bort mina vantar (men sschy,säg inget till mamma för det var egentligen hennes, bättre att hon får reda på det här läsandes på bloggen än av någon av er). Sorry mom.


Likt en nyår i repris spatserar Cecilia Avenyn upp med sina skinande, höga, svarta skor i högerhanden, ett leende på läpparna och handväskan i den vänstra. Likt en viss midsommar i Båstad lånar hon ut sina skor ett slag för att i utbyte få spatsera runt i någons, något större, bekvämare skor i herrmodel. Fantastiskt pinsamt hur dessa två onämnda killar kan klämma ner sina fötter i mina skor. Pinsamt för mig. Eller så är det de som har små fötter, och du vet väl vad man säger om killar med små fötter. Punkt, punkt, punkt.

Kärlek till Em's nya kök. Lite extra love till mig själv som tog bussen hem och inte taxi för en gång skull, samt massa gillande till Hanna för att hon är så bra på dansgolvet.


Hade velat bifoga en bild på galenskaperna. Emmy har däremot varit för lat idag så hon låtsades att hon inte visste vart sladden till kameran låg. Så kasta bajs på henne om ni blir besvikna.
over and utt

Inga kommentarer: