måndag, februari 18

Summa Kardemumma

Just nu känns det som jag har så mycket. Inte allt men mer än många..I frågan om tid är jag dessvärre fattig. Med ett hägrande teoriprov i mars och ansökningsfomulär hit och dit känns det som om sommaren närmar sig allt för fort. Våren den är välkommen men sommaren kan vänta. Måste bearbeta mina vårkänslor innan jag kan köra på ytterligare tror jag. Och där fick jag nittioåtta procent av landets befolkning att hata mig tack vare min lilla sommarmotståndsrörelse.

På tal om motståndsrörelse, de där kosovomänniskorna skrämde nästan livet ur min svenska kropp när jag i söndags korsade gatan mellan nordstan och centralstationen. Med flaggor viftandes och bilar tutandes kom det dundrande fram och visade oss hur man firade ordentligt. Såg senare på kvällen dessutom fyrverkerier från en hög topp. Härlig utsikt. Fattades bara popcorn.

Helgen utspelade sig på ett antar platser runt om i staden. På hemmaplan, Askim, samt Vasastan, Avenyn och andra bra ställen. Utelivet i all ära och glory, men söndagsmornar..de är bättre.


Nog om mig, förstår inte hur du orkar läsa. Vet inte hur jag får kraft att skriva. Men gjort är gjort och allt känns bra. Och lite till..

..som Katarina uttryckte sig i samband med att ett inköp på Systembolaget just utfärdats (á la Djungelboken) "Det klirrar dödsskönt i kassen!". Kärlek till Grodan.

later aligator

Inga kommentarer: