torsdag, maj 1

Sista Aprilen

I mitt horoskop, som jag för övrigt inte tror ett skit på, står det att jag ska ta för mig. Motsägelsefull som jag är ska jag se vad som händer, om jag tar för mig lite alltså. Som om det vore något nytt.

Igår var det studenternas glansdag. Chalmerscortege i alla ära men när de åker i någorlunda halvsnabb takt förbi och man i i periferin har hundratals människor som flimrar framför dina ögon är den slarvigt skrivna texten på ekipagen något svårläsliga. Ett tips till chalmersisterna är att dricka mindre öl under uppbyggnationen. Free of charge.
...Mindre ris och mer ros, jag vill trots det säga att min valborgsmässoafton var förtjusande i vissa stunder. Dessutom kan jag numera titulera mig mästare i Hoppborgsliggande. Tro mig, det finns vissa skillnader i att hoppa som sjuåring på något lokalt jippo och under alkoholinfluenser som 20åring.

Men kvällen tog även slut denna gång. Och livet går vidare. Resten av veckan ska spenderas i ett gigantiskt växthus, så även kallat mitt nya extraknäck. På tal om knäck, nu blev jag lite sugen på att spendera morgonen framför en soluppgång en varm julidag.

Det var allt för idag. Peace

Inga kommentarer: