söndag, oktober 28

Smalltalk

Det flög in en liten äcklig fågel i vårt kök i veckan. Läskigt värre. Mamma och jag fick komma till undsättning och fick förmodligen galna fågelsjukan på samma gång. Jag undrar vem som var mest rädd, den lilla förtvivlade fågeln eller den fågelfobiska mamma.

Men det var inte det jag kom hit för. Egentligen ville jag bara sitta och gotta mig i gårdagens softiskväll på Victora i Vasa. Fyra flickor med alkohol i handen och en oldieklasskamrat några meter ifrån sig. Det är roligt att se hur någon är så okapabel till att förändras under alla de år det har gått sen vi gick på Hovåsskolan. Lite mer skägg nu bara.
...I filmer ser man alltid den typiske figuren som ska på schoolreunion. Vi får också se hur denna för sitt liv försöker ordna för sig själv så det ser ut som om man kommit någonstans i världen. Karriär, förhållande och självförtroende. Allt är alltid en lika stor påhittad novell. Lite så var det igår, fast utan snack om karriär eller förhållande. Självkänslan fanns där, hos oss alla. Som så sällan förr. Skillnaden här var väl då att den utpekade var oerhört alkoholiserad och bar mössa inomhus.

Vad mer kan jag säga. Det finns de som fortfarande vill gå i nian på hovås och de finns Vi andra som för längesedan gått vidare.

Tack hallonpaj, grodan och lillalinda (kan väl tacka victor*2, alina johan tobbe danne å alla andra också men jag orkar inte skriva deras namn!).

Inga kommentarer: