tisdag, oktober 2

Höstvindar

Nackdelen med att man själv och lillasystern fyller år inom loppet av en vecka är att jag aldrig mer kommer få ha ett eget "vuxenkalas" så länge jag bor hemma. Uppmärksamheten är därmed tvådelad. Som tur är slipper jag bjuda med mina vänner till lek & buslandet på lördag. Mamma sa att jag kunde få hitta på något eget.
...Vid en närmare eftertanke finns det stora likheter mellan Felicias, 5, sätt att fira och mitt strax 20åriga. Hennes prinsessrum med hamburgare och dricka tex. Det enda som saknas här är egentligen välkomstdrinken. Mamma tyckte det var en dålig idé att smuggla in det på lek & buslandet. Sen har vi det här med bollhav och klätterställningar.. Hur tror ni en utekväll för en flicka i min ålder ser ut. Med skyhöga klackar klättrar jag i stadens alla trappor, inne som ute (även kullerstenarna i Vasa räknas som svårbestigna). Väl på dansgolvet surrar vi omkring bland människor likt ett barn i ett bollhav. Helt enkelt för att sedan tröttna och börjar klättra i ännu fler trappor.

Med andra ord, liketen är slående. Vem är dessutom inte hungrig efter flera timmars lekande på 5000kvadratmeter, dvs nattamaten ett antal människor väljer att trycka i sig under en kvälls fylleri.

Jag tror Filles femårskalas blir roligare än mitt 20års. Dels eftersom jag kan grejerna, har trots allt nitton år av erfarenhet. Medan det är relativt nytt för flickstackarn. Men även eftersom deras kalas innehåller kulörta bollar i massor och egengjord glass efter maten! Det slår mitt kalasande med hästlängder.


Mamma frågade idag igen om vad jag önskade mig. Jag svara samma som senast. Att jag inte visste, vilket är väldigt jobbigt för min egen del eftersom jag kan vara så gnällig om det blir fel!

ps. Inbjudningar till alla är utskickade. ds
Usch ja, puss och kram.

Inga kommentarer: