onsdag, januari 30

Lön(e)löst

Omröstningen är härmed avslutad! Vad kom jag fram till. Blev jag något klokare? Nja, det var inte riktigt min mening att bli intelligentare utav det, mer att få en uppfattning om saken.
...Vad är då min uppfattning, tolkning, uträkning eller om du så vill kalla det- analys? Som resultatet visar finns likheter med enkäten och vårt samhälliga liv. Underbetalda kvinnor är heta? De som kämpar mest fysiskt och de som tar hand om det nödvändigaste i vår omgivning är något sexigare än en säljare på ett medelstort företag med väggar målade i omoderna färger och ett lunchrum som ses som ett nödvändigt ont. Helt mina egna spekulationer.

Men visst stämmer det till stor det. Tjejer vars utbildningsnivå är låg drar till sig slemmiga männs blickar och drar uppmärksamheten till sig. För hur okultiverat det än må vara, och hur outbildad man än kan få vara i liknande yrken finns något simpelt i det hela. Som bidrar till attraktionen. Ren psykologi. Det är det animaliska som kommer krypande. Som så ofta annars.

Det finns två sorters killar, de som gillar motsatta könet med makt och de finns de som gör det omvända. Alltså. Denna utfrågning bevisar min teori.

Så om man ska lita på rösterna är jag just nu alltså en okultiverad, het, dagisfröken. Typiskt.

Eller nåt.

Inga kommentarer: