fredag, februari 13

Fredagdentrettonde

Idag har jag kunnat gå i normal gångfart runt om på jobbet, jag har inte behövt stoppa två kunder under armen och sprungit för att hjälpa nästa och jag har inte behövt stå och plocka med blommor i mer än några minuter. Vad gjorde jag då där? Det kan man fråga sig. Och det gör jag. Helt och hållet överflödig var jag idag och det var skitskönt. Något annat som var lika skitskönt var väl när jag fick vara lite otrevlig mot killen på Media Markt. Han började, så jag tar inte på mig något som helst ansvar. Tur att hans kollegor var smarta nog att skämmas över honom och därför blev extra trevliga mot mig. Bra att vara tjej ibland.

Bubbelibubban (som killarna på The Draft så fint uttrycker sig) i kylen får förmodligen ligga där en vecka till eftersom jag inte riktigt vill hamna i mappen "fredagsensamdrickare". Ni vet den. Sen att jag faktiskt är ensam kan jag stå för och jag tänker inte ens komma på en massa ursäkter såhär bara för att det inte ska låta patetiskt. Jag står för att jag ska äta middag med familjen, för att jag tagit panodil starka nog att söva en flodhäst, för att jag sparar på mina pengar, för att jag ska jobba imon också och för att jag är ensam, ensam, ensam. Men för övrigt har jag inga andra ursäkter. Jo en till, jag är ensam för att jag vill. Skönt.


Idag har ledordet varit No stress som Laurent Wolf sjunger i den där låten. Fast den är rätt party så man blir inte direkt avslappnad, men ändå.


Inga kommentarer: