tisdag, februari 24

Semmeldagensdag

Två tjejer i tjugoårsåldern sitter vid ett stort fönster någonstans i Sisjön och äter lunch.
Tjej1 frågar sin kompis; "Jaha, hur är det då?"
Tjej2 svarar med hopplös ton; "Jag är som en hemmafru utan hem!
Tjej1; "Som en uteliggare då menar du"


Och ja, det är väl lite så det är. (Det var för övrigt lilla vickevire och jag som satt och åt lunch tidigare idag som återberättas ovan). Trots att jag den senaste tiden sovit i väldigt bra förhållanden, med tak över huvudet och allt. Det skulle däremot vara trevligt med lite omväxling i tillvaron. Men det kommer, det kommer. Inte det att jag konstant har det obra ska väl poängteras. Men just känslan av att inte prestera ett skit om dagarna får mig att känna mig mindre betydelsefull.


För det andra vill jag bara säga att frimärken nu förtiden har gått och blivit fruktansvärt dyra. Jag minns tiden då du kunde komma över en liten rackare för bara någon krona. Men nu, nu ska dem ha flera stycken! Men visst hade det varit tufft att få vara med på ett någon gång. Som Kungen.



Inga kommentarer: