söndag, februari 8

Sunday Bloody Sunday

Ja, idag är det söndag minsann! Veckans längsta dag. Visst är det märkligt att man antingen har alldeles för mycket eller på tok för lite att göra en dag som denna. Alltid är det så. Så vad har jag gjort egentligen. Legat under min sköngröna luddiga filt, somnat på soffan, gjort mig lite pasta pesto med massa nyttigheter i för att kompensera och funderat, så klart. Den stora frågan är om det är för mycket eller för lite att göra på en dag.
...Mest har jag funderat på hur året sett ut, alla dagar som gått fram tills idag. Hela en månad har gått och jag är nöjd. Och onöjd. Men det är en annan historia. Främst vågar jag inte riktigt tro på att jag faktiskt fått ett impulsivt infall att åka till Florens. Ni känner mig. Impulsivitet kan vara mitt andranamn ibland. Samtidigt som att få saker gjorda i praktiken inte alltid är min starka sida. Men denna gången har jag nog överträffat mig själv genom att på den första dagen komma på idén att jag skulle vilja hitta på något till våren, till att skicka in alla papper på den tredje dagen. Gud skapade världen på sju! Vilken looser.


Sen har det hänt annat här också, jag har hunnit vara säljare för Eon för er som inte visste (60 timmars arb. vecka blev däremot lite för mycket, men det var en bra bantningskur för er som är intresserade), jag har varit lite halvt upp över öronen, och jag har kämpat med att hålla mitt nyårslöfte. Som för övrigt fick en stark motkraft tack vare det där med öronen, vilken jag nu försöker arbeta förbi. Nyttigt.
...Det låter som en klyscha (och till och med öppningen med att det låter som en klyscha låter som en klyscha) men jag har börjat förstå att ens egen uppfattning om sig själv ofta är den som får en att fastna i gamla mönster. Helt klart måste det vara så. Vem är det annars som hindrar dig. Man kan ligga hemma och tycka synd om sig själv och man kan lägga hur mycket pesto man vill på sin jäkla spagetti, men i slutändan är det alltid bara du själv som kan se hur det egentligen ligger till. Och ja, killar är inte lika analyserande som flickor. Men jag har börjat lära mig, jag förstår. Och får vara onöjd med det. Det är ok.
.
.
.
Och Och Och.. ja när ordförrådet går i baklås. Nu fattar du ingenting och det gör ingenting. Men jag kan inte säga annat än att jag älskar 2009. Och- jag vet att det älskar mig. Sen kan jag inte annat än nämna hur jäkla het jag, Fille och Majs var på isen igår lördag. Isprinsessor x3. Sen att Felicia är bättre än jag behöver vi kanske inte säga högt, jag åker i alla fall bättre än minimajs.


Nog med mitt personliga pepptalk. Det är dags för en tandborstning och några snabba lyssningar på Wyclef. Han hade lätt kunnat skapa världen på 5!








Inga kommentarer: