tisdag, september 25

Wanted: John Blund

Jag gav en symbolisk, msn-klocka, till en vän. Vad får man i gengäld? Oförstående tillbaka. Klockan symboliserade förstås all den extra tid man kunde komma att behöva i sitt liv framöver. Perfekt födelsedagspresent om du frågar mig!
...Skämt och sido. Här halvligger jag nu i min på tok för mjuka säng, stundom somnar växelvis armarna, stundom ett av mina två ben. Vad hade ni förväntat er, en ergonomisk säng? Klockan är 0012 och jag ska upp 0530 "idag". Stäng av datorn tänker du- skaffa egna sömnproblem! tänker jag.

Tro mig, jag har försökt låta bli att varken blogga, titta på tv eller lyssna på min söta lilla iPod nattetid. Och vet ni vad, ingenting hjälper.
...Behöver hyra en sovkamrat för bästa möjliga sömn. Det är förskolebevisat att jag sover så mycket bättre när jag hör en annan människas andetag i samma rum. Just nu har jag två alternativ, antingen delar jag rum med Smilla (hon snarkar så jag lär sova extra bra då), eller så sover jag på soffan för då kommer jag höra hela familjen. Trygghet.

Men som tidigare nämnt, börjar tidigt imorgon så det är väl på tiden att jag börjar försöka sova lite.

Godnattpuss

Inga kommentarer: