måndag, januari 14

Lattjo Lajban

Jag sitter nu här och är livrädd för att mamma ska storma in i mitt sovrum. Plocka undan i köket efter middagen är det sista jag vill idag. Nämnde jag föresten att middagen blev min frukost, har hört att det är viktigt att äta just frukost. Så det var väl lika bra att ge sig på det. 18.00.

Man har ofta, som någorlunda vuxen person, några enstaka starka minnen från barndomen. Ett jag satt och funderade på tidigare är när jag som möjligtvis åttaåring reflekterade över barnprogram. Tecknat. Jag vill minnas att jag sa till mig själv hur underligt det var att äldre inte gärna såg på sådant. Det som var så bra. Jag sa också till mig själv att jag aldrig skulle sluta titta.
...Såhär i efterhand inser jag min bristfälliga dos av intelligens. Men då såg jag det annorlunda Nu ser jag det för var det är. Mindre givande.

Inga kommentarer: