tisdag, januari 1

Happy New Year!

Klockan sju på morgonen den 1:a januari sitter jag i ett kök i Vasastan och försöker hålla ögonen öppna. Det är läskigt hur hela världen bjuder in det nya året med dessa alkoholmängder. Att börja ett nytt år på detta viset är förödande i synen om en överlevande mänsklighet. Trots det stod ja själv och hällde i mig bubbel på årets sista dag som om det var Min sista. Det sämsta med att bo i norden på nyår är att det är så förbannat kallt om man går ut utan jacka för att fira. Det bästa är väl att vi är så duktiga på att dricka så det värmer liksom ändå.
...Middagen blev som befarat katastrof. Kompenserade med stora mängder rödvin. Efter det blev det bara bättre. Jag börjar få mer och mer förståelse för alkoholberoende. En dum idé.


Barfota på Avenyn går jag och köper korv med bröd vid fyratiden. Med ett par skor och ett par korvar i händerna försöker ja leta reda på en vilsen Emmy Kjell. Väl funnen siktar vi på värmen i lägenheten vi råkade ha nycklar till. Kvällen på Aveny no.1 har tagit hårt på fötterna. Men det är så sant som det är sagt, det är inte över förrän Cicci slutar dricka tequila i baren. Så många tequila sen..


Jag hoppas bara kommande år blir minst lika bra som det forna. Godkväll.
.
.
.
.

Inga kommentarer: