fredag, januari 18

Syskonkärlek

Jag har mycket svårt att förstå. Nej, jag kan inte förstå. Det finns en liknelse mellan mig och Emmy och det är att vi båda är lika långa. Ingenting annat. Hur kunde då folk få för sig att vi var syskon. Vem var storasyster och vem var lillasyster är min fråga. Underligt.

Victoria och jag är inte heller lika. Ändå har folk fått för sig att vi är det också. Där är inte ens längden en likhet. Hon är blond och smal, precis som Emmy, hon är kort och ingenting stämmer överens.
...Kan det kanske vara så att man som bästa vänner utstrålar en sådan säkerhet, en speciell koppling och ett speciellt kroppsspråk gentemot varandra. Man känner varandra så bra. Som systrar. Vilket av omvärlden tolkas på just detta sätt. Då spelar liknelsen ingen som helst roll, då påverkas man av intrycket som säger att dessa två människor känner varandra bättre än det känner sig själva.


Så måste det vara. Trots att det är underligt måste det vara så. För vem känner Em eller Vic bättre än jag, och vem känner Ciss bättre än dem..




Inga kommentarer: