onsdag, mars 3

Mercoledí

Hellu. Idag har varit en helt underbar dag. Tro det eller ej men solen har strålat lika mycket som en ostmacka är god och till och med vårjackan fick åka fram! Något kallt men vad gör man inte för att få vara fin.

Igår besöktes Stallarna för jagvetintevilkengångiordningen denna termin. Spontankvällar är de bästa kvällarna. Helt klart. Men att i morse gå upp ur sängen för att infinna sig på dagens föreläsning med Svante vad förmodligen årets hittills största misstag. Historiekurs á la årskurs 5, fick till och med veta att Auschwitz var ett av de största förintelseläger under WW II. Tur jag gick upp ur sängen, hade ju kunnat gå miste om den kunskapen annars. Vilken tur.

Imorgon ska jag därför istället skita i föreläsningen och på dagordningen står tvättid och frisörbesök. Klippt mig har jag inte prioriterat sedan i oktober så det våras verkligen för lite frisering. I allra högsta grad. Till helgen blir det dessutom Malmö-Köpenhamn som gäller, vilket vid närmare eftertanke gör att min helg i princip redan har börjat då vi inte har något på fredag. Wohoo.

Dags att krypa ner framför ett avsnitt av Solsidan. På återseende / Vitmansdödaren (efter ett Indiannamns test på Fb.)

Inga kommentarer: