lördag, mars 20

Svensk natur&Åldersnoja

Inne på min tredje kopp kaffe, lördag, vårdagjämning, fågelkvitter och en hög med kurslitteratur bredvid mig. Satt förut och funderade på att för ett år sedan var det Italien som florerade i mitt lilla stora huvud och en massa andra problem. Idag däremot. Idag är det sommarjobb, weekends och åldersnoja som styr min vardag. Ringde dessutom mamma tidigare idag och hon låg i en annan Cecilia's soffa med filt och försökte förbränna vinångorna från gårdagen. Det unnar jag henne. Det här med åldersnoja har uppkommit i fascinationen över att det faktiskt finns människor yngre än jag själv som är värdigt attraherande. Rent teoretiskt såklart. Aldrig varit med om det förr. Drar därför slutsatsen att jag börjar bli gammal. Usch ja.

Trevlig helg raringar. Gammelgäddan.

Inga kommentarer: