fredag, mars 19

Vårdagjämning.

Löfbergs Lila är inhandlat, ett fotbollslag apelsiner och en tenta inlämnad. Satt uppe till halv fem imorse och plugga och gissa vad jag hörde mitt emellan Okin's feminist fasoner och Amartya Sen's fyllesnack om identiteter- fågelkvitter. Ja, just precis. Någon borde ha berättat för de stackars fåglarna innan de flög alla mil tillbaka till Växjö Campus att snön inte ens har smält än. Då hade de sluppit sitta i trädet utanför GL 18 och frysa. Dessutom dödade jag årets första fluga strax innan jag gick och la mig imorse. Tur det inte var en fågel som hade flugit in.

Så nu sitter jag här med en ny tenta att plugga till och är bitter. Tro nu inte jag är bitter för att fåglarna kvittrar eller för att jag har en tenta på G. Nej då. Jag tycker mest det är tråkigt att det är så långt till Systembolaget härifrån. Det skulle väl vara det i så fall.

Tack för mig.


Inga kommentarer: