torsdag, mars 25

Tentahype

Herregud. Eller nej förresten, jag tror inte på honom. Glömde nästan bort det för en stund! Puh. Okej, så vilket uttryck kan man använda sig av om man inte vill blanda in gubben i månen i sina vardagliga ordbajserier? Sverige är kanske inte så sekulariserat som vi vill tro. Mindre viktigt just nu.

Sitter här med tentafrågorna framför mig. I kär Howgodmenturnevil-anda vill jag bara kasta ut alla böckerna ut genom ett öppen fönster och se dem dala ner för att sedan träffa någon utbytesstudent i huvudet på väg ner. Skämt å sido. Hade varit roligare om de träffade en polisaspirant. För er som vet att jag skämtar, säg det till dem andra.
Böckerna i sig är egentligen väldigt intressanta, men efter att ha haft dem liggandes på sängbordet hånandes i ungefär en månads tid är vi inte längre goda vänner. Läser hellre min PUSH, ni vet den som blev film och fick massa Oscars fast då titulerades den Precious. Se filmen. Läs boken. Välj själva.

Dags för mig att börja med första av fyra frågor. Bara fyratusen ord kvar nu, jag kan nästan se ljuset. Tentafrukosten hemma på GL 18 blev lyckad. Alla blev i alla fall mätta vad jag kunde se och vi fick pratat av oss lite innan frågorna publicerades på portalen. Nu saknas bara imorgon, en Marilyn och Cicci i stan, och entvå öl.

Ses snart. Puss.

Inga kommentarer: