lördag, februari 17

godafton

Sedan i onsdags har jag levt lite sådär någon annanstans. Möjligtvis i alaska, i kylskåpet eller varför inte på en kall ö någonstans i ett blåsigt hav.Bara att välja. Så kall är jag nämnligen just nu, dessutom längtade jag så efter lite popcorn just ikväll. Fick man några? Nej. Varför? Kan diskuteras.
Min lördagskväll slutar förmodligen med att jag tvingas sitta ihopkrupen uppe i soffan (dels för att jag är mörkrädd, dels för att det är kallt) och slutligen kommer jag tvingas sova ensam i min säng. Inget går som man vill när man vill det.

Någon religionsuppsats blev det inte heller eftersom jag vart ute å rest, i alaska bla. Som nämnts ovan. Har verkligen inte kunnat, dessutom kan jag erkänna att jag nog vart lite distraherad av någon mycket märklig anledning.

På Myrbäcksvägen (hemlig ort) spelas nu Laura Pausini ur högtalarna när man sitter här och värmer sig i det enda varma rummet, köket, med tillhörande levandeljus. Här har sällan känts så ensligt som just ikväll. Bara några koppar te kan rädda mig nu.

Puss på kind

Inga kommentarer: