onsdag, februari 28

I'm ok

Om pengar kan kompensera för allt värdefullt här i världen borde vi då inte gå runt och se ut som en blandning av Bert Karlsson och ett cykelställ? Summan av det blir nämnligen i mina ögon någon form av spargris. Helt enkelt bara för att underlätta det hela! I denna lilla samlarbox kan cashen läggas på hög och ingenting vi tidigare värderat högre än högst vore längre ovärderligt. Allt har ett pris. Eller? Allt som oftast uppenbarar sig bevisen framför mig likt Jesus för en katolik. Allt som oftast slutar jag tro på värdet av känslor och tankar för att sedan börja tro igen. Och sedan sluta tro på nytt.

Detta animaliska beteende är en svaghet som succesivt stegas av för att så småning om tappa sin fulla existens. Det är en svaghet vi blivit betygnda med. En svaghet vi försöker förneka.

Slut på filosoferandet. jag är arg och besviken på mig själv.

Inga kommentarer: