söndag, september 2

Bojkotta fula

Efter en snilleblixt under Café Zenitvistelsen började mitt huvud tänka. Som så många andra söndagar. Man kan inte enligt min mening skylla fula människor för deras utsida. Det är inenting de kan rå för. Däremot kan jag tycka det är mycket underligt att man exempelvis som en i normen, genomsnittligt vacker person, ska gå och krulla håret, lägga till bleka slingor och får det att se ut som mossa. Då börjar det gå förbi mitt förstånd.

Vill man inte som svensk medborgare se hel och ren ut har jag helt missuppfattat situationen vi befinner oss i. Det är ett sådant slöseri med vackerhet som helt går förlorat när man väljer att sätta på sig en senapsgul (som jag vet för övrigt är helt i tid med modet just nu,men ialla fall) kofta och väljer ett par håliga tygskor. På detta skaffar man dreadlocks och ring i ögonbrynet. Då har man förlorat. Då har Jag helt förlorat. Förlorat min tro och kamp för att alla människor trots förutsättningar kan vara vackra. Det sträcker sig då utanför min radie av vad jag klarar av att handskas med. Jag kan fan inte göra underverk.


Det jag säger är inte att jag är bäst och du är ful. Det jag säger är att jag tycker det är synd att vackra människor inte tar till vara på deras utseende, vårdar det och är stolta över det. Det är en skymf mot alla fula ansikten i världen. Ungefär som att inte äta upp maten på tallriken- "Tänk på barnen i Afrika". Skamligt. Man behöver inte köpa alla sina kläder på Fillipa K, göra inköp av smink på Make Up Store eller ens äga en hudlotion från Clinique. Allt jag begär är att man håller sig ifrån hårtovor, tatueringar och trasiga kläder. Hel och ren är mitt motto.





Gör världen en tjänst, spendera fem minuter extra framför spegeln imorgon.





Hakuna matata!



Inga kommentarer: