torsdag, september 20

Jesus och Hans demoner

Jag vill att det ska finnas liv på andra planeter. Andra planeter här omkring är kanske lite att ta i, men i någon avgränsande galax kanske. Jag vill få veta något stort. Något som kommer att revolutionera livet på jorden och skrämma skiter ur oss. I brist på krig, som jag tackar daggmaskarna för att jag inte varit med om, vill jag känna spänning på hög nivå. Nu pratar vi inte bara UttagningTillIdolSpänning eller HoppasJagVinnerTioTiorPåBingoLotto- jag vill känna högklassigt nervskakande känslor ända ut i mina kluvna hårtoppar.
...Med andra ord, jag vill vara med om en liten light-harmagedon, eller Ragnarök om så vill.

Missförstå mig inte, jag är varken viking eller särskilt religiös (inte religiös för fem öre faktiskt), inte heller har jag någon som helst dödsönskan. Jag önskar inte heller att någon annan ska dö eller fara illa. Det måste bara komma in lite spännande inslag i mitt liv snarast. Annars går jag under av tristess.

Jag vill. Jag vill. Jag vill.

Inga kommentarer: