söndag, december 30

Fulla kineser i obekväma skor

Fläskfilé, en släng av rotfrukter direkt från ugn samt en och annan liten oskalad potatis tillsammans med en skvätt sky för att inte få det allt för torrt. Så ser menyn ut. Inte att glömma är salladen med fetaost, rödlök och lite ruccola. Härligt. Det är nyårsafton.
...Laxmackan till förrätt och kletet i glas till efterrätt vill jag också påminna om. Jag ska laga allt själv. Med två hjälpande händer från Emmy får vi hoppas. Vem vet, annars kanske vi får beställa hem lite kinamat istället. Nej föresten, jag tycker inte om kinamat. Det måste bli bra!

Årets första timmar ska förhoppningsvis firas på den bredaste gatan i stan. Dvs. om vi hinner in i tid. Sedan vidare in alla sju till Aveny no.1 för en lång kväll i obekväma skor. Det är helt klart värt det.

I värsta fall får Emmy en allergichock, dör, och blir i sin tur okapabel till att hjälpa till i köket. Maten blir förstörd och jag blir nappad av en kinagubbe som utger sig för att köra hem kinamat. Det vore förjävligt. Värre vore det om Emmy överlevde, gjorde iordning maten och allt blev perfekt. Kommer det trots allt en kinagubbe och kidnappar mig i alla fall blir jag förbannad.

Ser lite fram emot den lilla svarta, bubblet, musiken och festen. Nyår, här kommer jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till med middagen och akta dej för kineser ett tag framöver....