söndag, maj 20

Bloggiblogg

Som femte dagen med en svindlande huvudvärk, magont och en trötthet som inte går att sova bort vill jag inget annat än att bli bättre. Sjukdomen har helt klart vart studentklänningevänlig. Den passar nu. Men jag har inte haft någon som helst kraft att reflektera över den lustiga studentbal som rådde i onsdagskväll.

Min hjärtliga vän och tillika kavaljer för kvällen var Victor. Med mina härliga klackar blev jag nästan längre än honom, tack vare hans utomlandsvistelse var jag också mycket blekare. Med andra ord får jag helt enkelt satsa på att va brunare än alla andra på studenten istället!

Dessvärre ville inte fotona från onsdagskvällen uppenbara sig på min skärm så jag får snällt vänta tills det löst sig. Men tills vidare går jag runt i tron om att jag såg hyfsat frisk och kry ut och att jag dessutom såg bättre ut än många andra på trädgårn den kvällen.... glömde ja säga att ja går på Schillerska. Det förklarar folks utstyrslar samt musikvalen under kvällens gång.


Vill gärna understryka min avsky mot skolans upplägg såhär i sommartider. Flera veckor har gått och en till kommer gå förbi, helt tom och utan några som helst lektioner kvar att delta under. Efter dessa tomma dagar har vi vår kära student. Hade det inte vart roligare för mig om ni kunde ändra detta och låta os sluta redan denna tisdagen.

Tack på förhand och Puss

Inga kommentarer: