tisdag, maj 8

Jag är bra

Kära vänner, jag vill minnas att jag någongång tidigare nämnt att jag är lat. Men hejda er i tanken! Jag har idag både använt mig av en damsugare, golvmopp och diverse fönsterputstillbehör. Med andra ord- jag är fan inte lat. Sen att jag fick en slant för det också kanske vänder på historien och därmed istället visar på att jag är pank. Men det är ju inget nytt under himlen.

Nåväl, jag kan ju även meddela att jag inte har några som helst vanliga lektioner kvar i skolan. Det dumma är bara att jag inte tar studenten förän den 29 maj. Så firandet får vänta. Fem dagar i Båstad får däremot ses som förtidsfestning på hög nivå. Tåget lämnar stationen tjugo i åtta, torsdagmorgon, och anländer till destinationen i lagom tid för att vi ska hinna göra en heldag i Malmö. Härligt Härligt säger jag, jobbigt att köra säger Emmy.

Eftersom jag har en sån sjuhelskottas konstnärlig ådra i mig har jag gjort egna inbjudningskort till min student. Ett mycket dåligt val. Frimärkena kostar ju fan skjortan. Sist jag köpte ett sådant kostade det nog fortfarande 2.50 om jag inte minns fel. Kan ju bara säga att dom är rosa, vad annars. Jag kan också nämna för alla er som inte får något så innebär det inte att ni inte är välkomna, men om vi vill ha ett får ni sätta in fem kronor på mitt konto hos Nordea, för frimärke!


Nu ska jag se till att de små rosa rackarna får rätt adresser på sig, och vipps kommer det ligga i några lyckligas brevlådor inom kort.

Puss till alla /Dessutom kan jag ju klämma in att jag är så jäkla bra också, när jag ändå är i svängen (vart ska man skriva det om inte i sin egnaste blogg).

Hittar ni däremot en massa skrivfel i texten kan jag bara säga till mitt försvar att jag inte bryr mig om att korrekturläsa.

Inga kommentarer: