söndag, maj 27

Fartfyllt

Min första date för kvällen var min mor, jo det kan tyckas låta lite märkligt. Utan henne hade jag aldrig kunnat ta mig till Emmy Kjells residens via mormor och sen till Emmy Kjells restidens för andra gången då jag bestämde mig för att åka hem och byta kläder (fast trejde gången jag behövde åka hem för att hämta leg. fick Bella agera chaufför). Min andra date var telefonen, min älskade skittelefon. Efter två dejter på en och samma kväll fortsatte jag i ungefär samma riktning. Min tredje dejt var ingen mindre än en 42 årig man, nyutkommen från någons svensexa. Alla vet vart Alingsås ligger, ungefär. Denna man bodde däremot några mil extra in i landet Gud glömde, vilket gör att jag definierade mannen som bonne. Tredje gången gillt tänkte jag men misstog mig. Jag bjöd mannen på ett tuggummi samt en pratstund på en bänk men gick sedan vidare till kvällens slutdestination. Dejt nummer fyra.

Efter en lång natts sömn staplade jag likt Bambi på Nils Ericson Terminalen tidigt imorse. Klackarna gled på det nypolerade golvet och jag kände hur jag hade glömt lägga ifrån mig min kudde, för den satt fortfarande kvar i huvudet. Väl där, med en liten rosa ros i kruka tillägnad min mor, stötte jag på dejt nummer fem denna helgen. Han var en lång och ståtlig man i sina sämsta år, lite efter fyrtiosju skulle jag tro. Med tillhörande blottarrock och apoteketpåse i högerhanden. Citat: "Du är en vacker kvinna", slut citat. Härligt att höra en lördagskväll av rätt person, förjävligt att höra en söndagsmorgon på centralen av en fortfarande berusad invandrare. Dock bör man se allt positivt och eftersom det är söndag idag gör jag det. Jag tackar alltså för helgens dejtande, hatten av till samtliga. Ni gjorde alla mina 24 timmar.

Väl hemma i Askimland är jag inte lika positivt laddad. Skulle vilja sova tills på tisdag men det vill inte mamma att jag ska göra.

Älska MER.

Inga kommentarer: