onsdag, mars 12

Im singing in the rain

Det är vansinnigt. Jag har både klarat teoriprovet (endast 2 fel) och köpt en ny telefon denna veckan. Det är inte alla som gör det.
...Något annat som är härligt är när man kliver in i telenorbutiken för att bara "titta" och försäljarna flockas. Extra leenden, omtänksamheten, frågorna och flörtandet får en nästan att glömma hur mycket de faktiskt försöker lura dig. För lura det gör de, om så inte skjortan men slipsen kanske. Mig gör det dock ingenting eftersom de är så söta killarna. Fascinerande.
...Så här sitter jag nu, med en ny Sony Ericsson, och försöker förstå mig på hur den fungerar. Jag minns förr i tiden då det krävdes cirkus fyrtioåtta timmar första gången man laddade en nyköpt mobiltelefon. Nu vill de påstå att det bara tar två och en halv. Hur bra som helst med tanke på att man förvandlas till ett lite mindre barn såhär efter ett inköp och mer än gärna vill sätta igång och knappra på den!

H&M har gjort sig en stor tjänst det senaste måste jag säga. Nu pratar jag inte om något förbud av fårull från australien inte. Nej, jag syftar på interiören i stadens alla butiker- ja, nästan alla. Det har blivit lite roligare att strosa omkring där inne nu. Billigt, trendigt och fint. Världens kanske bästa affärsidé sedan de där ihopsättbara möblerna från ett stort varuhus. Det konstaterandet är jag dock inte först eller sist med att komma med. Men jag är stolt över att vara svensk!

Emmy å andra sidan har en hel del kompenserande att göra imorgon. I form av vin så klart, vad annars. Massa vin ska jag ha för detta, om hon så ska hälla det över mig och i min handväska. Nej självklart inte, det vore orealistiskt. Men i glas där med basta.


Slutligen kan jag bara säga hejhopp elefantsnabel!

Inga kommentarer: