onsdag, mars 5

"Vad är det som kör och kör..."

Idag mina vänner är det tisdag, eller onsdag..äh jag vet inte. Det liksom flyter ihop allt sammans. Men jag vet i alla fall att det är fredag om två dagar och det ska bli skönt. Inte själva fredagen i sig mer vetskapen om att det när som helst slår om till lördag och vipps så blir man genast lite lyckligare.

Tidigare körde jag på en kartong lika stor som Emmys lägenhet, dvs stor. Att den fastnade under bilen och vägrade släppa var bara ett plus. Mamma fick köra upp på en kant så den slets av och vi kunde fint köra vidare förbi torget. Kul. Efter det spatserade två bambisar på vägen framför mig en bra bit här hemma i sisjön. Det ni.

Det här nya fenomenet, Björn Gustafsson, är lite kul. Då menar jag inte i den bemärkelsen att han lägger upp skämten snyggare än många andra utan mer hysterin kring pojken. Vad är det här om att man måste älska eller hata, det är komik. Inte liv eller död. Jag är kär i honom, självklart. Men jag älskar inte, det vore ju lite patetiskt. Men att starta antigrupper emot honom är väl lite att ta i. Det säger ju kanske mer om medlemmarna i diverse grupper än om målet, i detta fallet Björn, i sig. Gillar man det inte, låt bli att titta. Det borde väl räcka som ståndpunkt.

Ps. svar på dagens titel är naturligtvis "Cecilia"

Peace

Inga kommentarer: