torsdag, mars 20

Walt Disney Bloggers Presents

Helgen är här. En dag för tidigt dessutom, som i vanliga fall kan vara härligt välkommet. Men i mitt fall innebär det att min helg blir extra lång och mörk eftersom jag är strandsatt här. Uppe på en trollsk ås. Sådär kul kanske. Skulle vilja ha ett trevligt sällskap och ett glas vin just nu. Ha! Vem försöker jag lura, flera glas såklart.

Såg en sådan där teckning med förmålat motiv på för barnen att bara fylla i. Praktiskt för de som inte ligger lika bra till på den estetiska fronten som jag själv. Nog nu. Vad jag ville ha sagt var i alla fall att det var motiv på en mängd olika Disneyprinsessor. Törnrosa, Askungen, Jasmin, Skönheten och så klart Snövit. Vem av de alla ljuvliga flickorna hade långt hårsvall fallandes ner för deras axlar. Det kan jag svara på- Alla. Förutom Snövit såklart med tanke på att hon uppfanns för länge länge sedan. Vilken självtyckaomboost man fick då. Mörkhårig och kortklippt som man är. Med andra ord, ingen riskt att någon skulle förväxla mig för en sagoprinsessa. Tråkigt. (För det har bara med mitt hår att göra!Såklart.)

Ja, men om man skulle poppa sig lite popcorn, tända lite ljus och snurra in sig galet många varv i en, två eller fler filtar. Skulle behöva en syster här eller något så man fick skälla lite. Smilla, get your ** over here, de finns ju en katt här du kan plåga! peace

Inga kommentarer: