söndag, mars 23

Påskhälsningar

Igår var det påskafton. Lustigt egentligen när det trots allt är både förmiddag och eftermiddag och sedan bara en kort yttepyttliten afton sådär på slutet. Namnkonstruktionen i våra svenska traditioner är något skeva kan man tycka, om man väljer att fokusera på sånt. Men jag är glad, mycket tack vare en massa röda dagar i samband med denna nougatfyllda, godissprakande, påskmustrapande högtid. Röda dagar. Lyckliga dagar.

Det märkliga i gårdagens hockeytittande var inte Victors plötsliga gormande. Det svåra i det hela var helt enkelt för mig att lyckas uppfatta när pucken gick in i mål. Den är så liten och det går så fort. Jag är inte van vid sånt. Men kul var det.

Tolka mina ord hur ni vill denna kväll. Just nu kan jag inte bry mig mindre, det blir roligare så. Sen behöver jag ett stjärnfall för jag har en önskan jag skulle behöva önska.

Peace

Inga kommentarer: