fredag, januari 12

Kärleksfulla jag

Dagen är kommen. Veckodagen som enligt många kan liknas som Guds gåva till människan är idag här. Fredag. Trots min ateistiska läggning håller jag fullt ut med om detta och firar just i lika stor utsträckning som massorna. Vanligtvis.
Just denna Fredag skiljer sig från mängden, det ser ut att bli en lugnt kväll. Om ens det. Mer än lugn, kanske mer åt död-hållet skulle man kunna säga. För det första regnar det ute och för det andra regnar det ute.
Jag är inte gjort för att bli regnad på, det finns så mycket annat här i livet som är så mycket mer roande så jag sparar min energi. Istället för att bli regnad på.

Sedan bad ModeratMaria om en liten släng av politik i mitt nya cyberliv så här kommer det också.

Vi vet ju alla att Sverigedemokraterna kom längre än många ville i senaste valet. Ryktet säger att de blir utfrusna och får mycket skit för sina åksikter.
Men vad har vi för rätt att stänga dem ute från vår politiska värld, i detta demokratiska land vi sägs leva i. Vi borde välkomna dem som våra vänner och ge dem en varm kram vid något passande tillfälle.
En vild tanke är att vi skulle kunna ordna giftemål mellan oss och deras söner (vilket kanske får vänta ett tiotal år eftersom nuvarande medlemmar är finninga 21åringar)
Ja, dessa människor har också rättigheter och vi är inte berättigade till denna mobbing som försekommer på denna nationella nivå. Mer kärlek åt SverigeDemokraterna! ..och deras framtida söner.

Nej helt ärligt tycker jag bara vi ska skjuta hela bunten.nöjd nu Marre ;)

på återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Cecilia! En ära att du nämnar mig i din eminenta blogg. Vidare håller jag med om att åsiktsfrihet bör råda i vårt land. Men vart är moderaterna på väg? Höja tobaksskatten, tv-licensen? I sann sosse-anda. Avskaffa förmyndarsamhället och införskaffa frihet! Frihet & kaptialism åt folk! ;):P