söndag, januari 28

Växjö tur & retur

La precis på luren efter att ha pratat med min kära mormor i telefon. Hon ville bara ringa och upplysa mig om att jag glömt iPoden i morfars bil. Just innan vi sa adjö pressade hon in ett litet "konsentrera dig på skolan istället". Det ska fanimej en mormor till det! Ingen annan människa på planeten som inte kan benämnas med titeln Mormor har de utformade skillsen som krävs för att kunna klämma in en sådan replik i en mening som helt och hållet har med något annat att göra. En eloge till henne.
Sedan kan jag också berätta om vår lilla utflykt som ledde till att just min vita repiga ipod råkades glömmas i en mörk volvo just idag. Jo ser ni, det var nämnligen på detta viset att jag klockan sju imorse klev upp för att ta en tripp till mysiga Växjö. Vid detta klockslag bör väl tilläggas att jag inte visste att stället var mysigt, det var något jag lärde mig under dagens lopp. Jag åkte dig för att besöka universitetet och det slog mig när vi satt där och åt på resturangen på campus att det faktiskt hade en av landets polisutbildningar stationerad just där! Med andra ord, jag kommer garanterat trivas.


Felicia,min fyraåriga syster, charmade universitetsfolket genom att gå från godisskål till godisskål. Däremot fick jag mina teorier om att hennes intelligens inte är på topp bekräftad genom att hon lätt lät sig bli lurad att dom hade låst in en man, målat honom orange och sagt åt honom att sitta alldeles stilla hela dagen. Hon stod där mållös och facinerad av vad hon såg vill jag lova. I själva verket var det en buddhawannabe i naturlig storlek placerad i en glasmonter. Tror de kallar det konst.
För att fortsätta i samma andra; Teleholms slott är något av ett gammalt spökslott. Trots detta hade dom goda kakor. Här bodde en kung och en prinsessa, fast dom var bortresta över dagen. Det var iallfall den officiella versionen inför Felicia. Jag hade glömt hur kul det var att ha tillgång till en syster som är så vilsen att hon tror på allt hon hör. Mycket tragiskt måste påpekas, risken är att hon blir lurad stackarn!

För att summera, jag har spenderat sammanlagt trehundrasextio minuter (+/-) med min mamma, mormor och lillasyster (var tvungen att räkna ut på miniräknaren hur många minuter det går på sex timmar. ni kanske förstår varför jag bytte till samhäll). I en bil där det aldrig var långt ifrån mormors röst eller Felicias hårdhänta slag. En av förklaringarna till varför familjen Johansson sällan åker på bilsemester i Europa. När vi anlände hemma igen kom min andra av tre systrar springandes ut i hallen ropandes "Var är min present!? var är min present?!". Maya i ett litet chasewnötskal.



Internationella samhällsvetarprogrammet, jatack. Men jag ber om ursäkt för dagens layout, inget ville som jag.

so long





Inga kommentarer: