torsdag, januari 11

Här har ni mig

Länge och väl har man försökt hålla sig borta från blogghysterin. Men det tycks se ut som att alla vägar leder till denna neuros av samhällsmedborgare samlade på en pytteliten bostadsyta, så även min. Nog med ursäkterna. Sanningen är den att jag helt enkelt behöver någonstans att andas ut mina misstycken om staden, kroglivet, Galna Shoppingsjukan och livet i största möjliga allmänhet. Ska även försöka reservera en och annan rad för positiva tankar.

Dagen utformade sig på det viset att den knappt kunde kallas för dag, jag och Emmy skuttade raskt förbi morgonen genom att sova och passerade Gå och vipps var det eftermiddag. Närmare bestämt 15.00. Vi hade tilloch med missat Tre Kronor-reprisen på tv4,var min kära väns yrvakna komentar. Våra planer om att leta efter stolar till Emmys ensamma matbord som står och fryser i vardagsrummet blev tillintetgjorda då vi istället ambitiöst bestämt oss för att båda,mot alla principer, börja plugga såhär på morgonkvisten.

Sagt och gjort, jag gjorde mig en egen utflykt, tog trean och även 58:an hemåt för att inte störa eller bli störd.
Notera att klockan bara var tio i fyra då jag återvänt hem och jag då bara vart vaken ungefär en timma.helt galet.punkt


Ett tag kände jag mig likgiltig inför skolverkets påhitt, även kallat projektarbete. Min motivation var borta, nej, den hade aldrig funnits där! Men så denna underbara morgon (15.00 en sommrig torsdag i januari) insåg jag plötsligt hur bra och kul de kunde komma att bli. Så jag satte mig idag ner för att skriva en påhittad loggbok som sträckte sig enda bak till november 2006. Lögner om vad jag arbetat med och hur många timmar jag lagt ner var myckte lätt att hitta på. Lögner är däremot till för att bli påkomna, så jag kommer få jobba hårt för att inte göra handledaren MajorMaggan misstänksam. Lömsk som jag är kommer hon förmodligen inte märka så mycket av mina geniala fusk. Huvudsaken är att man smörar för allt vad tygen håller. Tanken som räknas liksom.

Mina tankar inför helgen är splittrade, denna återkommande Emmypem vet mycket väl om min finansiella kris som stavas P A N K. Trots vetskapen drar hon ut mig varje helg med ledorden "du är alltid pank så vad gör det för skillnad!". Så ut kommer jag! Och tur är väl detta med tanke på att jag annars inte hade vart varken rikare eller fattigare. Hur nu detta går ihop vet jag inte (eftersom jag aldrig läst Ma-C), men jag tror jag måste köpa en ny extratandborste till Emmy som tack. Denna helgen är en singelkväll inplanerad, lördagkväll på hemlig ort. Att hävda att en pakt om evig frihet har gjorts vore nästan som att erkänna att vi vore feminister,så jag använder mig av ett anat ordval- vi vill helt enkelt bara supa och ha kul resten av våren. Start lördag.

Som många numera vet är jag en alkolist. Allt som är enfärgat eller inte innhåller orden apelsin/persiko/jordgubb/grönt/sun är drickbart. Detta lämnar endast Earl Grey eller English Breakfast kvar på listan över just drickbart, men låt så vara. Vad jag ville komma till var att jag nu är inne på min fjärde kopp te för dagen, och med tanke på att jag bara vart vaken i ungefär nio timmar tror jag det är hyfsat lagom.
En tandblekning är ett billigt pris för det goda i livet som kallas Te. På engelska heter det Tea för den som är språkligt inkompetent.

För övrigt finns inte mycket att säga, jag skulle däremot behöva gå till frisören snart. Ska bli kul. Godkväll




Inga kommentarer: