måndag, januari 15

Pakter & bögar

Självfallet är dagens historia alltför omfattande för att kunna rymmas i ett enda inlägg. Ett urval kommer därför att göras, med utgångspunkt från två kriterier. De exempel som väljs ska illustrera och kronkretisera de olika typer av problem jag för närvarande kämpar med.

Nej skämt och sido, denna dag har vart så obetydligt tom att jag nästan velat låtsas att jag vart någon annan (vilket jag iof gärna hade velat andra dagar i veckan också).
Men som sagt, dagen är och har inte vart mycket att hurra för. En spontan musikutbytelse skedde mellan mig och min bundsförvant och vi har dessutom slutit ännu en pakt. Denna gång en sådan pakt som vi båda vart med på att göra, istället för mina egna påhittade. Vi diskuterade kring om vi skulle behöva skära oss i handflatan och ta varandra i hand efteråt, men kom vidare fram till att en liten släng av saliv och ett handslag skulle få vara mer än nog. Vi är nog båda rädda för att se blod, dock inget jag erkänner offentligt.

Tankarna seglade sedan vidare. Alla har vart i den situationen då man känner att man måste ta tag i allt på en och samma gång om saker och ting ska fungera till fullo inom närmsta framtid. Men oambitiös som jag heter i andranamn gör jag inte mycket åt biffen. I höst börjar jag på en ny bok, boken om att börja leva skulle man nog kunna kalla den utan att låta allt för pretantiös.
I dagarna har jag alltså kännt mig stundom lycklig, stundom olycklig i mina tankar. Frågan är då om man ska sluta tänka bara för att man är rädd för att känna sig olycklig, eller om man ska kämpa vidare och leva på lyckan. Finns mycket som egentligen måste ut.

Återigen har jag slutat tro på karma. Det är rena påhittet, precis som franska skulle man kunna säga. Men nog om detta. Vi vill inte göra de små bögarna ledsna.

(om någon tagit illa upp eller inte förstått mitt splittrade inlägg,ring BRIS)
over and out

Inga kommentarer: