måndag, januari 29

Profetian

Klimatförändringen har blivit lite av en modefluga som är här för att stanna. Likt då vi alla ville gå runt med platåskor (som jag har hört ska bli modernt igen lagom till våren) eller när man började gå ut med att man var gay. Massmedia tränger sig in i våra hem för att få oss att bli ångestfyllda över att vi har två bilar i varje hushåll. Och att vi dessutom råkar vara förälskade i Lambi samtidigt som flickorna och pojkarna i Kina får hänga sig på tork (bokstavligen) efter toalettbesöken.
....Bra eller dåligt, detta om mediauppbådet (inte ang. barnen i Kina), är något som kan diskuteras. Men hur man än vrider och vänder finns det alltid någon tjock man 50+ som bestämmer sig för att han vill ha fika och så är diskutionen snabbt över.


Personligen har jag mina föraningar om att hela planeten en vacker vårdag kommer att flyga i luften, precis som på Lillefots tid. Det hela låter för bra för att vara sant och jag tror att allt gott har sitt slut. Fram tills denna domedag anser jag att man borde göra så lite som möjligt för att förhindra utvecklingen. På så vis får även vi chansen att utforska hur den hela kommer att te sig inom kort. Kan inte säga annat än att jag är nyfiken!
...Vi borde alla få känna på hur det är att leva som vattentörstande nomad i öknen eller hur det är att få simmhud mellan tårna. Det är vi värdiga med tanke på vår behandlig gentemot moder jord.


Platons idélära, som i korta drag går ut på att den sanna perfekta och oförändliga verkligheten är idéernas värld, får mig att börja tvivla på en någolunda positiv framtid. Just med tanke på att om det enda vi kan lita på är vårt tänkande kan undergången vara nära.
....Se bara framför er när Linda Rosings barn för deras mors eminenta gener vidare till efterföljande led, hur går det då för evolutionen. Förr eller senare kommer fler och fler härstamma från denna stelopererade åsna och vår värld kommer med all säkerhet att gå under på ett mycket grymt sätt. Allt detta eftersom allt hänger på en liten detalj som det effektiva tänkandet. Vi kan bara hoppas på att det är survival of the fittest som kommer att råda.

Vissa skulle kanske kalla detta för hets mot folkgrupp, så jag får helt enkelt hoppas på att fröken Rosing och hennes två fylliga följeslagare inte kan läsa.
...Detta är bara en teori i raden av många. Jag har några till men jag vill inte göra någon upprörd.

En annan sak jag kom på på tal om vädret är Norge. Inte har dom åstakommit mycket, allt har dom fått på silverfat. Oljan, fisken och skidanläggningarna har alltid funnits där! De döper tillomed våra stormar, namn som Gudrun och Per är helt och hållet Norska benämningar som vi stulit från vårt grannland. Inte helt otippat.
...Det måste helt enkelt vara så att Sverige gjorde en dålig deal när vi lät Norge bli eget.

goder afton

Inga kommentarer: