tisdag, december 11

Festligt

Okej, tillhåll är ordnat. Högsbo. Kapplandsgatan 57. Jag har i alla fall för mig att det var nummer 57 hon bodde på. Min mormor alltså. Det är nämligen där vi ska vara och för ögonblicket sitter jag och funderar ut tema, mat och utgång. Med andra ord- det är bäddat för fiasko. Det blir alltid sämre än man tänk sig om man siktar mot stjärnorna. Men i min ensamhet måste jag ha ett projekt, ungefär som folk (helt oförståeligt) går och skaffar hund. Det är deras projekt, jag ordnar nyårsfest.

Idag var jag i stan igen, kom hem igår med saker till mig själv. Inte alls tanken. Men idag har jag tro det eller ej köpt en julklapp, bara resten kvar nu! Sen att jag gick in på Zara och gick ut igen med en liten papperspåse behöver vi väl inte nämna för någon.

Sen vill jag bara efterlysa de två idioterna som anser sig tycka vikarierande dagisfröknar är okultiverade till yrket. Bara för att alternativet finns behöver ni inte sätta er röst på det. Förstår ni väl?


Nu vill jag gå och lägga mig. Får se hur det går med den saken.


Inga kommentarer: