torsdag, december 6

Vad vore en kväll på Liseberg..

Dags för julstress. Den kom över mig som ett täcke vid sängdags. Vem förväntas få en julklapp och vem vill jag slänga min fria tid på att försöka hitta en till. Som det ser ut nu finns det inte många i människosläktet som jag gärna vill anstränga mig för att hedra i dessa mörka tider. Inte där jag går runt och är trött konstant. Sover hellre än åker och shoppar. Undrar vad som hänt med mig..

Liseberg har öppnat för andra och sista gången år 2007. Att det råder myspys på högsta nivå är lika sant som att det sällan snöar på julafton. Ge mig en dos Lisebergsmys, en lika stor snöpåjulaftondos och en sked pepparkakshusbygge så klarar jag mig året ut även i år. Av någon anledning får man inte samma känsla om jag tar med mig systeryster till Liseberg som om någon annan vill gå dragandes med mig. Suck.

Om arton dagar är det julafton, om ytterligare några dagar är det nytt år. Nyår. Borde man planera in i detalj, köpa fyrverkerier och sätta ribban högt eller ska man vakna upp den sista december och hoppas på det bästa? Det är frågan. Att fira or not to fira. Jag röstar på det förstnämnda och om så blir ska det planeras detaljer! Är lite sugen på att leka festfixare, om jag bara kan få tag på ett tomt hem. Anyone?

Älska MER

Inga kommentarer: