onsdag, december 19

Uppdatering

Nittiosju och en halv timme är nu avklarade denna månad. Att jag nu gick och drog på mig en liten feber får tålas. Men en sak är säker, nu vill jag inte jobba mer. Jag är inte starkare än såhär. Det får vänta.

Vår familj har fått två julkort denna veckan. Det är så himla mysigt när det dimper ner en liten leende tomte i brevlådan som man sen kan placera på någon ytterst strategisk stans för att så fullt som möjligt kunna visa upp för beskådning. Tyvärr var inte något av korten till oss. Båda var till en annan granne Johansson, som nu alltså blivit utan. Jag funderade kort på att behålla ett. Man blir ju inte annat än lite ledsen över att behöva ge det till någon annan när man väl fått det. Det är alltså lite tragiskt det här om att vi fått en massa julkort, samtidigt som inget var ämnat för oss. När jag läste kortet tänkte jag först "Vi känner ingen Bosse & Inger?!". Så det får väl bli att det lämnas över till sin rättmätiga ägare.


Som sagt tidigare, jag har en liten liten feber. Ändå har jag suttit och kämpat med nougat, mandelmassa och kladdig blockchoklad hela eftermiddagen. Samtidigt strålar Carolas skönsång ur högtalarna som har gjort det hela smått enklare. Mm, julmusik.

Slutdiskuterat.

Inga kommentarer: